ورود

عضویت



آشنایی با تئاتر از مسیر دراماتورژی

- کارگاه - متمرکز - چهارم - آشنایی با تئاتر از مسیر دراماتورژی - بهار۱۳۹۲ -

وضعیت کارگاه: کارگاه‌های پیشین
رشته کارگاه: تئاتر, درام‌نویسی
سال: ۱۳۹۲
شرح کارگاه

«چهارمین دوره‎ی کارگاه‎های متمرکز مکتب‎تهران - بهار۱۳۹۲»

آشنایی با تئاتر از مسیر دراماتورژی  با جلال تهرانی


کارگاه‌های پیش‌نیاز (حدنصاب ۱۲ نفر)

دیالوگ‌نویسی | ۵ جلسه

شخصیت، تیپ، هویت | ۳ جلسه

زمان، مکان، موقعیت | ۳ جلسه

واقعیت تئاتری | ۳ جلسه


نگارش یک متن کامل | ۷ جلسه (حدنصاب ۷ نفر)

  

- یادداشت «جلال تهرانی» برای شروع کارگاه‌های متمرکز تئاتر در مکتب‌تهران - ۱۳۹۰.۰۲.۳۱ -

 

کارگاه‌های متمرکز مکتب‌تهران، در مقایسه با کارگاه‌های آزاد مکتب‌تهران، در بازه‌های زمانی طولانی‌تر ـ معمولاً شش ماه ـ و به‌شکل فشرده‌تر برگزار می‌شوند.

تمرکز در این دوره‌ها دو شکل کلی دارد:

ـ اول این‌که هر دوره یک محور موضوعی دارد مانند میزانسن یا شخصیت یا تئاتر مدرن یا ...

در طی این دوره‌ها مسترکلاس‌ها و کارگاه‌های فرعی و رویدادهای دیگری حول محور موضوعی برای هنرجویان طراحی می‌شود و هنرجویان در پایان دوره از زوایای مختلف با موضوع محوری ـ مثلاً میزانسن ـ آشناتر می‌شوند. به عنوان مثال میزانسن در معماری،‌ میزانسن در هنرهای تجسمی،‌ میزانسن در شهر، میزانسن در سینما و ... مسترکلاس‌هایی هستند که متخصصین صاحب‌نام هر رشته در این کارگاه‌های متمرکز برگزار می‌کنند.

ـ دوم این‌که در این‌ دوره‌ها، هنرجویان کارگردانی و بازیگری و ... زیر نظر مربیان ثابت خود، تئاتر‌هایی را برای اجرا آماده می‌کنند. این پروژها در پایان دوره، در اختتامیه‌ای که غالبا ده روزی به طول می‌انجامد با هم به رقابت می‌پردازند و توسط خود هنرجویان و مهمانان کارگاه متمرکز ارزیابی می‌شوند. این تئاترها قابلیت اجرای عمومی در فضاهای حرفه‌ای را نیز دارند.

ـ سوم این‌که در این همایش هنرجویان به شکل کاملاً متمرکز روزهای زیادی از هفته را درگیر کار تئاتر هستند. اعم از شرکت در کلاس‌ها و کارگاه‌ها و جلسات تمرین و مشاوره‌ها و غیره.

 

گالری

 

دیدگاه شما
دوره دوم کارگاه های متمرکز مکتب تهران

- کارگاه - متمرکز - دوم - پاییز۱۳۹۰ -

وضعیت کارگاه: کارگاه‌های پیشین
رشته کارگاه: تئاتر, درام‌نویسی, کارگردانی, بازیگری, تئاتر عروسکی, هنرهای تجسمی, گرافیک, موسیقی, فلسفه
سال: ۱۳۹۰
شرح کارگاه

«دومین دوره‎ی کارگاه‎های متمرکز مکتب‎تهران - تابستان۱۳۹۰»

دوره‌ی دوم کارگاه‌های متمرکز مکتب‌تهران زیر نظر جلال تهرانی، آذرماه ۱۳۹۰ آغاز می‌شود.

محور موضوعی: شخصیت

کارگاه کارگردانی فرهاد آییش . حمیدرضا اردلان . آتیلا پسیانی . حمید پورآذری . عباس جوانمرد . اصغر دشتی . حمید سمندریان . رضا کوچک‌زاده |

کارگاه بازیگری | مرضیه برومند . پرویز پورحسینی . رویا تیموریان . پیام دهکردی . ایرج راد . سیامک صفری . جعفر والی . گروه لیو |

کارگاه نمایش‌نامه‌نویسی | محمود استادمحمد . حمید امجد . جلال تهرانی . محمد چرمشیر . روزبه حسینی . عبدالحی شماسی . افروز فروزند . احسان فلاحت‌پیشه . امیررضا کوهستانی . حسین کیانی . حسین مهکام . محمد میرعلی‌اکبری . محمد یعقوبی |

کارگاه کودک و عروسکی |عادل بزدوده . بهرام جلالی . مریم سعادت . زهرا صبری . محمد عاقبتی . سید حسین فدای‌حسین . فائزه فیض‌شیخ‌الاسلام . اکرم قاسم‌پور . مریم معینی |

کارگاه نقد | سعید اسدی . رحمت امینی . فارس باقری . محمدرضا خاکی . مسعود دلخواه . قطب‌الدین صادقی |

کارگاه موسیقی شخصیت | احمد پژمان . بهزاد عبدی . شاهین فرهت |

کارگاه نور | فرشید مصدق |

کارگاه دکور | سیامک احصایی |

کارگاه صدا | پیوند معراجی |

کارگاه ماسک | بیژن نعمتی‌شریف |

 

- یادداشت «جلال تهرانی» برای شروع کارگاه‌های متمرکز تئاتر در مکتب‌تهران - ۱۳۹۰.۰۲.۳۱ -

 

کارگاه‌های متمرکز مکتب‌تهران، در مقایسه با کارگاه‌های آزاد مکتب‌تهران، در بازه‌های زمانی طولانی‌تر ـ معمولاً شش ماه ـ و به‌شکل فشرده‌تر برگزار می‌شوند.

تمرکز در این دوره‌ها دو شکل کلی دارد:

ـ اول این‌که هر دوره یک محور موضوعی دارد مانند میزانسن یا شخصیت یا تئاتر مدرن یا ...

در طی این دوره‌ها مسترکلاس‌ها و کارگاه‌های فرعی و رویدادهای دیگری حول محور موضوعی برای هنرجویان طراحی می‌شود و هنرجویان در پایان دوره از زوایای مختلف با موضوع محوری ـ مثلاً میزانسن ـ آشناتر می‌شوند. به عنوان مثال میزانسن در معماری،‌ میزانسن در هنرهای تجسمی،‌ میزانسن در شهر، میزانسن در سینما و ... مسترکلاس‌هایی هستند که متخصصین صاحب‌نام هر رشته در این کارگاه‌های متمرکز برگزار می‌کنند.

ـ دوم این‌که در این‌ دوره‌ها، هنرجویان کارگردانی و بازیگری و ... زیر نظر مربیان ثابت خود، تئاتر‌هایی را برای اجرا آماده می‌کنند. این پروژها در پایان دوره، در اختتامیه‌ای که غالبا ده روزی به طول می‌انجامد با هم به رقابت می‌پردازند و توسط خود هنرجویان و مهمانان کارگاه متمرکز ارزیابی می‌شوند. این تئاترها قابلیت اجرای عمومی در فضاهای حرفه‌ای را نیز دارند.

ـ سوم این‌که در این همایش هنرجویان به شکل کاملاً متمرکز روزهای زیادی از هفته را درگیر کار تئاتر هستند. اعم از شرکت در کلاس‌ها و کارگاه‌ها و جلسات تمرین و مشاوره‌ها و غیره.

 

گالری

 

دیدگاه شما
دوره اول کارگاه های متمرکز مکتب تهران

- کارگاه - متمرکز - اول - تابستان۱۳۹۰ -

وضعیت کارگاه: کارگاه‌های پیشین
رشته کارگاه: تئاتر, درام‌نویسی, کارگردانی, بازیگری, هنرهای تجسمی, گرافیک, فلسفه
سال: ۱۳۹۰
شرح کارگاه

«اولین دوره‎ی کارگاه‎های متمرکز مکتب‎تهران - تابستان۱۳۹۰»

دوره‌ی اول کارگاه‌های متمرکز مکتب‌تهران زیر نظر جلال تهرانی، از اول مردادماه ۱۳۹۰ آغاز می‌شود.

سعید اسدی | تخیل | ۶ ساعت

حمید پورآذری | بداهه | ۱۵ ساعت

امیر تمدن | مقدمه‌ای بر آموزه‌های تئاتر فیزیکال | ۱۲ ساعت

جلال تهرانی | حریم تماشاگر در تئاتر مواجهه | ۳ ساعت

روزبه حسینی | قصه؛ شعر؛ نمایش‌نامه | ۱۲ ساعت .

اصغر دشتی | میزانسن به‌مثابه‌ی اندیشه و عمل | ۳۰ ساعت

پیام دهکردی | رابطه‌ی کلام با عواطف، حالت و حرکت | ۱۲ ساعت

محمد رضایی‌راد | دیالوگ-موقعیت نمایش_ریتم | ۱۵ ساعت

آرش(علی) فلاحت‌پیشه | تمرکز؛ باور | ۶ ساعت

احسان فلاحت‌پیشه | عبور منطقی از واقعیت | ۶ ساعت

امیر قنبری، مازیار تهرانی | تصویر بدن و تصویرسازی | ۹ ساعت

رضا کوچک‌زاده | شیوه‌های فنی خوانش نمایش‌نامه | ۳۰ ساعت

حسین کیانی | از ایده تا پی‌رنگ | ۱۰ ساعت | از پی‌رنگ تا نمایش‌نامه | ۱۰ ساعت | از نمایش‌نامه تا اجرا | ۱۰ ساعت

پیوند معراجی | طنین (بهداشت صدا) | ۶ ساعت

محمدصادق ملکی | چشم سوم | ۹ ساعت | تقسیم انرژی | ۹ ساعت

حسین مهکام | نسبت زاویه‌ی دید با روایت | ۱۵ ساعت

فرهاد مهندس‌پور | تماشا (چگونه دیدن) | ۶ ساعت

 

- یادداشت «جلال تهرانی» برای شروع کارگاه‌های متمرکز تئاتر در مکتب‌تهران - ۱۳۹۰.۰۲.۳۱ -

 

کارگاه‌های متمرکز مکتب‌تهران، در مقایسه با کارگاه‌های آزاد مکتب‌تهران، در بازه‌های زمانی طولانی‌تر ـ معمولاً شش ماه ـ و به‌شکل فشرده‌تر برگزار می‌شوند.

تمرکز در این دوره‌ها دو شکل کلی دارد:

ـ اول این‌که هر دوره یک محور موضوعی دارد مانند میزانسن یا شخصیت یا تئاتر مدرن یا ...

در طی این دوره‌ها مسترکلاس‌ها و کارگاه‌های فرعی و رویدادهای دیگری حول محور موضوعی برای هنرجویان طراحی می‌شود و هنرجویان در پایان دوره از زوایای مختلف با موضوع محوری ـ مثلاً میزانسن ـ آشناتر می‌شوند. به عنوان مثال میزانسن در معماری،‌ میزانسن در هنرهای تجسمی،‌ میزانسن در شهر، میزانسن در سینما و ... مسترکلاس‌هایی هستند که متخصصین صاحب‌نام هر رشته در این کارگاه‌های متمرکز برگزار می‌کنند.

ـ دوم این‌که در این‌ دوره‌ها، هنرجویان کارگردانی و بازیگری و ... زیر نظر مربیان ثابت خود، تئاتر‌هایی را برای اجرا آماده می‌کنند. این پروژها در پایان دوره، در اختتامیه‌ای که غالبا ده روزی به طول می‌انجامد با هم به رقابت می‌پردازند و توسط خود هنرجویان و مهمانان کارگاه متمرکز ارزیابی می‌شوند. این تئاترها قابلیت اجرای عمومی در فضاهای حرفه‌ای را نیز دارند.

ـ سوم این‌که در این همایش هنرجویان به شکل کاملاً متمرکز روزهای زیادی از هفته را درگیر کار تئاتر هستند. اعم از شرکت در کلاس‌ها و کارگاه‌ها و جلسات تمرین و مشاوره‌ها و غیره.

 

گالری

 

دیدگاه شما
دوره سوم کارگاه های متمرکز مکتب تهران

- کارگاه - متمرکز - سوم - تابستان۱۳۹۱ -

وضعیت کارگاه: کارگاه‌های پیشین
رشته کارگاه: تئاتر, درام‌نویسی, کارگردانی, بازیگری, تئاتر عروسکی, هنرهای تجسمی, گرافیک, موسیقی, فلسفه
سال: ۱۳۹۱
شرح کارگاه

«سومین دوره‎ی کارگاه‎های متمرکز مکتب‎تهران - تابستان۱۳۹۱»

دوره‌ی سوم کارگاه‌های متمرکز مکتب‌تهران زیر نظر جلال تهرانی با همکاری خانه‌ی هنرمندان ایران

از ایده تا اجرا ؛ با محوریت میزانسن

نمایش‌نامه‌نویسی | کارگردانی | بازیگری | گرافیک

حمیدرضا اردلان | مجید آقاکریمی | امیرکاوه آهنین‌جان | پانته‌آ بهرام | آتیلا پسیانی | حمید پورآذری | جلال تهرانی | مازیار تهرانی | نگار جواهریان | حبیب دانش | حبیب رضایی | قباد شیوا | قطب‌الدین صادقی | محمدرضا علیمردانی | آرش (علی) فلاحت‌پیشه | احسان فلاحت‌پیشه | سید حسین فدای‌حسین | مجید کاشانی | هادی کمالی مقدم | رضا کوچک‌زاده | امیررضا کوهستانی | محمدصادق ملک | فرهاد مهندس‌پور | افشین هاشمی | محمدامیر یاراحمدی | محمد یعقوبی

  

- یادداشت «جلال تهرانی» برای شروع کارگاه‌های متمرکز تئاتر در مکتب‌تهران - ۱۳۹۰.۰۲.۳۱ -

 

کارگاه‌های متمرکز مکتب‌تهران، در مقایسه با کارگاه‌های آزاد مکتب‌تهران، در بازه‌های زمانی طولانی‌تر ـ معمولاً شش ماه ـ و به‌شکل فشرده‌تر برگزار می‌شوند.

تمرکز در این دوره‌ها دو شکل کلی دارد:

ـ اول این‌که هر دوره یک محور موضوعی دارد مانند میزانسن یا شخصیت یا تئاتر مدرن یا ...

در طی این دوره‌ها مسترکلاس‌ها و کارگاه‌های فرعی و رویدادهای دیگری حول محور موضوعی برای هنرجویان طراحی می‌شود و هنرجویان در پایان دوره از زوایای مختلف با موضوع محوری ـ مثلاً میزانسن ـ آشناتر می‌شوند. به عنوان مثال میزانسن در معماری،‌ میزانسن در هنرهای تجسمی،‌ میزانسن در شهر، میزانسن در سینما و ... مسترکلاس‌هایی هستند که متخصصین صاحب‌نام هر رشته در این کارگاه‌های متمرکز برگزار می‌کنند.

ـ دوم این‌که در این‌ دوره‌ها، هنرجویان کارگردانی و بازیگری و ... زیر نظر مربیان ثابت خود، تئاتر‌هایی را برای اجرا آماده می‌کنند. این پروژها در پایان دوره، در اختتامیه‌ای که غالبا ده روزی به طول می‌انجامد با هم به رقابت می‌پردازند و توسط خود هنرجویان و مهمانان کارگاه متمرکز ارزیابی می‌شوند. این تئاترها قابلیت اجرای عمومی در فضاهای حرفه‌ای را نیز دارند.

ـ سوم این‌که در این همایش هنرجویان به شکل کاملاً متمرکز روزهای زیادی از هفته را درگیر کار تئاتر هستند. اعم از شرکت در کلاس‌ها و کارگاه‌ها و جلسات تمرین و مشاوره‌ها و غیره.

 

گالری

 

 

دیدگاه شما