کارگاه کارگردانی ده جلسهی یک ساعته با «جلال تهرانی» خواهد بود.
| کارگاههای آزاد مکتبتهران بدون انسجام موضوعی و بدون پیوند با کارگاههای دیگر به شکل مستقل برگزار میشوند. این کارگاهها برای کارگاههای متمرکز، که شرح آن در جای خودش آمده، کار مقدمات را میکنند.
هنرجویان مکتبتهران در کارگاههای آزاد برای حضور در کارگاههای متمرکز آماده میشوند و مهارتهای لازم را به دست میآورند. |
برای اطلاعات بیشتر و ثبتنام، با بخش آموزش مکتبتهران تماس بگیرید:
رشته کارگاه: تئاتر, درامنویسی, بازیگری, سینما, فلسفه, داستاننویسی
سال: ۱۳۹۸
شرح کارگاه
«هجدهمین دورهی کارگاههای آزاد مکتبتهران - زمستان ۱۳۹۸»
| جلال تهرانی کارگردانی، درامنویسی |
کلاس درامنویسی ده جلسهی دوساعته با «جلال تهرانی» خواهد بود. ده جلسهی دیگر هم با دستیار ایشان «علی جاویدان»، جهت مرور مطالب کلاس و تمرینات برگزار خواهد شد.
| کارگاههای آزاد مکتبتهران بدون انسجام موضوعی و بدون پیوند با کارگاههای دیگر به شکل مستقل برگزار میشوند. این کارگاهها برای کارگاههای متمرکز، که شرح آن در جای خودش آمده، کار مقدمات را میکنند.
هنرجویان مکتبتهران در کارگاههای آزاد برای حضور در کارگاههای متمرکز آماده میشوند و مهارتهای لازم را به دست میآورند. |
مهلت ثبتنام تا ۳۰ آذر
برای اطلاعات بیشتر و ثبتنام، لطفاً با بخش آموزش مکتبتهران تماس بگیرید:
«کارگاه خوانش و تحلیل متون تئوریک در حوزهی ادبیات دراماتیک - پاییز۱۳۹۸»
همراه با «علی جاویدان» در مکتبتهران
تمرکز این کارگاه بر خوانش و تحلیل متون تئوریک در حوزهی ادبیات دراماتیک است.
در دل خوانش متون، این امکان برای حاضران هست که یک حوزهی مطالعاتی را بهصورت متمرکز ادامه دهند. اعضای کارگاه، در طول مسیرهای پژوهشی با هم همراه خواهند بود.
هنرجویان و علاقمندان رشتههای مختلف تئاتر و ادبیات، امکان حضور در این کارگاه را دارند.
آغاز دوره از آبانماه - دوشنبهها، ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۱:۳۰
- برای افرادی که دوشنبهها امکان حضور ندارند، شرایطی فراهم شده که شنبهها هم این کارگاه برگزار شود. -
زمان مصاحبهی ورودی:
دوشنبه ۲۲ مهرماه و دوشنبه ۲۹ مهرماه، از ساعت ۱۹:۰۰، در مکتبتهران
برای اطلاعات بیشتر، هماهنگی برای حضور در جلسهی مصاحبه و ثبتنام، لطفاً با بخش آموزش مکتبتهران تماس بگیرید:
کارگاه درامنویسی ده جلسهی یک ساعته با «جلال تهرانی» خواهد بود.
| کارگاههای آزاد مکتبتهران بدون انسجام موضوعی و بدون پیوند با کارگاههای دیگر به شکل مستقل برگزار میشوند. این کارگاهها برای کارگاههای متمرکز، که شرح آن در جای خودش آمده، کار مقدمات را میکنند.
هنرجویان مکتبتهران در کارگاههای آزاد برای حضور در کارگاههای متمرکز آماده میشوند و مهارتهای لازم را به دست میآورند. |
برای اطلاعات بیشتر و ثبتنام، با بخش آموزش مکتبتهران تماس بگیرید:
رشته کارگاه: تئاتر, درامنویسی, کارگردانی, بازیگری
شرح کارگاه
«سومین دورهی مدرسهایِ تئاتر - ۱۳۹۸»
مکتبتهران «اولین دورهی مدرسهایِ تئاتر» خود را از ابتدای سال ۱۳۹۸ آغاز کرد. مهمترین تفاوت این دوره با کارگاههای آزاد و کارگاههای متمرکز، در وجوه آکادمیک آن است. به این معنی که در دورهی مدرسهای، هنرجویان یک فرایند کامل و جامع آموزشی را طی ماهها و سالهای متمادی به اختیار خود میگذرانند و تحصیلات خود را در این رشته در مقاطع مختلف با ارائهی پروژههای عملی طی میکنند.
در ابتدای این فرایند، هنرجویان درامنویسی لازم است که دو روز در هفته، به مدت سیوشش هفته، در کارگاهها حضور داشته باشند. یک جلسه در هفته با مربی میگذرانند و جلسهی دوم با دستیار مربی؛ که تمرینات هفتگی را با ایشان مرور میکند. هنرجویان بازگیری علاوه بر موارد ذکر شده یک روز در هفته در کارگاه یوگا در بازیگری شرکت میکنند.
پس از این دوره، هنرجو کارگاههای تخصصی عملی و نظری مانند تاریخ تئاتر، نظریههای هنری، آشنایی با مکاتب هنری، فلسفه تئاتر، مواجهه با متن، زبانهای تخصصی، کارگاههای مربوط به حرکت، ریتم، شناخت موسیقی، تصویر در تئاتر و... را انتخاب و طی میکند.
ممکن است هنرجویی بخشی از این کارگاهها را انتخاب کند.
ممکن است هنرجویی این کارگاهها را طی دو سال یا پنج سال یا بیشتر طی کند.
ممکن است هنرجویی در حین حضور در این کارگاهها و کلاسها، در دو یا سه کارگاه متمرکز شرکت کند و ...
اما برای به پایان رساندن دورهی مدرسهای، لازم است که هنرجو یک موضوع نظری یا عملی را به شکل پژوهشی انتخاب کرده و ـ با مشورت و راهنمایی یک مربی مسلط به موضوع ـ به انجام برساند. ماحصل این پژوهش میتواند یک کتاب باشد یا یک تئاتر یا هر نوع ارائهی قابل دفاع.
و ممکن است هنرجویی بیشتر از یک رفتار پژوهشی را به تناوب در مکتبتهران تجربه کند.
نکتهی مهم این است که مکتبتهران از نتایج قابل دفاع پژوهشها در حد وسع حمایت خواهد کرد. کتابهای قابل دفاع را نشر مکتبتهران منتشر میکند، برای تئاترها و پروژهها امکان اجرای عموم و ارائهی عمومی را فراهم میکند و درنهایت از هنرجویان علاقمند، جهت تدریس موضوعات مورد پژوهششان در میان انواع کارگاههای فوقالذکر دعوت میکند.
درصورت درخواست هنرجو، موسسهی آموزشگاه تئاتر مکتبتهران میتواند مدرکی نیز دال بر گذراندن دورهی مدرسهای برای ایشان صادر کند.
برای رزرو وقت مصاحبه و کسب اطلاعات بیشتر لطفاً با بخش آموزش مکتبتهران تماس بگیرید:
آشتانگا یوگا سبکی بسیار پویاست. این سبک یوگا، قدرت، انعطافپذیری، مقاومت و قوای روحی را تقویت میکند. در این سبک فرد زودتر ازهر سبک دیگری از یوگا قوی و منعطف خواهد شد و حجم ریهها افزایش مییابد.
اشتانگا به بدن و ذهن یاد میدهد چگونه در عین قدرت، منعطف باشند. اعتماد به نفس، تمرکز و اگاهی را بر ذهن و بدن بالا میبرد.
یوگا شناختی مستقیم و بی واسطه از ژرفای هستی خویش و هماهنگی با قوانین طبیعت است. فرد تسلطی همهجانبه بر قوای تن، احساسات و افکار خود پیدا میکند؛ و در نهایت میتواند خود را از حیطه تغییرات احساسی و نگرانیهای فکری فراتر برده، در عمق قلب خود قرار یابد. جایی که تلاطمات فکری و محیط خارجی قادر نیست تأثیری بر آن بگذارد.
برای اطلاعات بیشتر و ثبتنام، لطفاً با بخش آموزش مکتبتهران تماس بگیرید:
رشته کارگاه: تئاتر, درامنویسی, کارگردانی, بازیگری
سال: ۱۳۹۸
شرح کارگاه
«دومین دورهی مدرسهایِ تئاتر - ۱۳۹۸»
مکتبتهران «اولین دورهی مدرسهایِ تئاتر» خود را از ابتدای سال ۱۳۹۸ آغاز کرد. مهمترین تفاوت این دوره با کارگاههای آزاد و کارگاههای متمرکز، در وجوه آکادمیک آن است. به این معنی که در دورهی مدرسهای، هنرجویان یک فرایند کامل و جامع آموزشی را طی ماهها و سالهای متمادی به اختیار خود میگذرانند و تحصیلات خود را در این رشته در مقاطع مختلف با ارائهی پروژههای عملی طی میکنند.
در ابتدای این فرایند، هنرجویان لازم است که دو روز در هفته، به مدت سیوشش هفته، در کارگاهها حضور داشته باشند. یک جلسه در هفته با مربی میگذرانند و جلسهی دوم با دستیار مربی؛ که تمرینات هفتگی را با ایشان مرور میکند.
پس از این دوره، هنرجو کارگاههای تخصصی عملی و نظری مانند تاریخ تئاتر، نظریههای هنری، آشنایی با مکاتب هنری، فلسفه تئاتر، مواجهه با متن، زبانهای تخصصی، کارگاههای مربوط به حرکت، ریتم، شناخت موسیقی، تصویر در تئاتر و... را انتخاب و طی میکند.
ممکن است هنرجویی بخشی از این کارگاهها را انتخاب کند.
ممکن است هنرجویی این کارگاهها را طی دو سال یا پنج سال یا بیشتر طی کند.
ممکن است هنرجویی در حین حضور در این کارگاهها و کلاسها، در دو یا سه کارگاه متمرکز شرکت کند و ...
اما برای به پایان رساندن دورهی مدرسهای، لازم است که هنرجو یک موضوع نظری یا عملی را به شکل پژوهشی انتخاب کرده و ـ با مشورت و راهنمایی یک مربی مسلط به موضوع ـ به انجام برساند. ماحصل این پژوهش میتواند یک کتاب باشد یا یک تئاتر یا هر نوع ارائهی قابل دفاع.
و ممکن است هنرجویی بیشتر از یک رفتار پژوهشی را به تناوب در مکتبتهران تجربه کند.
نکتهی مهم این است که مکتبتهران از نتایج قابل دفاع پژوهشها در حد وسع حمایت خواهد کرد. کتابهای قابل دفاع را نشر مکتبتهران منتشر میکند، برای تئاترها و پروژهها امکان اجرای عموم و ارائهی عمومی را فراهم میکند و درنهایت از هنرجویان علاقمند، جهت تدریس موضوعات مورد پژوهششان در میان انواع کارگاههای فوقالذکر دعوت میکند.
درصورت درخواست هنرجو، موسسهی آموزشگاه تئاتر مکتبتهران میتواند مدرکی نیز دال بر گذراندن دورهی مدرسهای برای ایشان صادر کند.
- ظرفیت کلاس اول بازیگریِ دومین دورهی مدرسهایِ تئاتر مکتبتهران به پایان رسید. زمان برگزاری اولین جلسه: جمعه پنجم مهرماه ساعت ۱۶:۰۰ تا ۱۹:۰۰ -
- ثبتنام کلاس دوم بازیگری آغاز شد -
- ثبتنام، برای دورهی بازیگری، کارگردانی و درامنویسی انجام میشود -
زمان مصاحبه: ۱۳، ۱۷ و ۲۴ شهریورماه ۱۳۹۸
برای رزرو وقت مصاحبه و کسب اطلاعات بیشتر لطفاً با بخش آموزش مکتبتهران تماس بگیرید:
بسیارند کسانی که دارای استعداد و پشتکارند اما نمیتوانند رمان، فیلمنامه و یا نمایشنامهی خود را (به خصوص اگر روند نوشتنش بیش از سه چهار ماه طول بکشد) به پایان برسانند. یا اگر حتی به پایان میرسانند به آن عمق و کیفیتی که مد نظرشان بوده نمیرسند.
مشکل در این جا نبود تمرکز کافی است. تمرکز از یک سو موجب استمرار در کار میشود و از سوی دیگر این امکان را به وجود میآورد تا نویسنده در ژرفاهای عمیقتری از خلاقیت غور کند.
آن چه به اندازهی خود تمرکز مهم است فهم مقصد آن است. در این کارگاه چهار ساعته ابتدا به مقصد تمرکز از منظر چهار دستگاه فکریِ فلسفی (اصل تذکر افلاطون) عرفانی (عالم هشتم و مقام تجلی)، روانکاوری (ناخودآگاه فردی و جمعی) و نورولوژی (آشتی با نیمکرهی غیرقالب مغز) آشنا میشویم.
سپس با چهار شیوهی زیست متمرکز (زاهدان، سلحشوران، دبیران و عرفا) آشنا میشویم و در ادامه برنامهریزی روزانهی هر کدام را برمیرسیم و اشارههای هرچند کوتاه به ورزش و تغذیهی مناسب هم میکنیم.
در انتها نیز به مبحث بسیار مهم «پسماند فکری» میپردازیم که مهمترین عامل عدم تمرکز است. در همین مسیر با صفات و شرایطی همچون حسادت، عدم اعتماد به نفس، انتخاب همنشینهای نامناسب، و جدی نگرفتن بخت و اقبال در موفقیت و ... آشنا خواهیم شد که خود از عوامل مهم پسماند فکری هستند.
آشتانگا یوگا سبکی بسیار پویاست. این سبک یوگا، قدرت، انعطافپذیری، مقاومت و قوای روحی را تقویت میکند. در این سبک فرد زودتر ازهر سبک دیگری از یوگا قوی و منعطف خواهد شد و حجم ریهها افزایش مییابد.
اشتانگا به بدن و ذهن یاد میدهد چگونه در عین قدرت، منعطف باشند. اعتماد به نفس، تمرکز و اگاهی را بر ذهن و بدن بالا میبرد.
یوگا شناختی مستقیم و بی واسطه از ژرفای هستی خویش و هماهنگی با قوانین طبیعت است. فرد تسلطی همهجانبه بر قوای تن، احساسات و افکار خود پیدا میکند؛ و در نهایت میتواند خود را از حیطه تغییرات احساسی و نگرانیهای فکری فراتر برده، در عمق قلب خود قرار یابد. جایی که تلاطمات فکری و محیط خارجی قادر نیست تأثیری بر آن بگذارد.
برای اطلاعات بیشتر و ثبتنام، لطفاً با بخش آموزش مکتبتهران تماس بگیرید: