ورود

عضویت



کارگاه تک‌جلسه‌ای «تحلیل سینما» این نوبت: تحلیل ساختاری فیلم سونات پاییزی اثر اینگمار برگمان، همراه با نگرشی به فیلم‌های او.

وضعیت کارگاه: درحال ثبت‌نام
رشته کارگاه: سینما
سال: ۱۴۰۱

کارگاه تک‌جلسه‌ای «تحلیل سینما»
این نوبت: تحلیل ساختاری فیلم سونات پاییزی اثر اینگمار برگمان، همراه با نگرشی به فیلم‌های او.

یک جلسه | سه ساعت | آنلاین.
شنبه ۲۳ مهر. ساعت ۱۸ تا ۲۱
علی جاویدان در مکتب‌تهران.

حضور در این کارگاه، پیش‌نیازی ندارد. کلیه علاقمندان می‌توانند در آن شرکت کنند.

موضوعات این جلسه:
نمایش و بررسی سکانس‌هایی از فیلم‌،
نکاتی در شناخت ساختار فیلم‌های برگمان، ارائه نکات و تحلیل‌ها.

ارائه اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
در تماس تلفنی، واتساپ، تلگرام:
09912785028
02188935583-5

 

نوبت دوم کارگاه تک‌جلسه‌ای تحلیل سینما، شهریور ۱۴۰۱

نوبت اول کارگاه تک‌جلسه‌ای تحلیل سینما، مرداد ۱۴۰۱

برای شرکت در کارگاه فرم ثبت‌نام را دانلود و پرینت کرده و پس از پر کردن مشخصات تصویر فرم را برای واتساپ واحد آموزش مکتب تهران (09912785028) ارسال کنید.

pdf-ico.png

فصل جدید کارگاه «سینما از نگاه درام» | «تحلیل ساختاری سینما» / زمستان ۱۴۰۰

وضعیت کارگاه: کارگاه‌های پیشین
رشته کارگاه: سینما
شرح کارگاه

▪️ فصل جدید کارگاه «سینما از نگاه درام» | «تحلیل ساختاری سینما» / زمستان ۱۴۰۰

هر هفته تماشای بخش‌های کوتاهی از یک فیلم،
به‌همراه بررسی ساختاری آن فیلم.
پنج‌شنبه‌ها، ساعت ۲۱/۳۰ تا ۲۳
ده هفته
به‌صورت آنلاین
علی جاویدان در مکتب‌تهران

◼️برنامه کلاس:
کلاس سینما، هر هفته به تحلیل ساختاری یک فیلم اختصاص دارد.
بررسی ساختاری فیلم‌ها، وجوه تازه‌ای از آن‌ها را آشکار می‌کند. کمک می‌کند تا به سمت نظام تحلیلیِ جامعی حرکت کنیم و ابزار تحلیلی‌مان برای مواجهه با سینما (و هنر) را ارتقا دهیم.
محور کار این کلاس، بررسی ساختار «روایی» فیلم‌هاست اما از توجه به سایر وجوه ساختاری فیلم‌ها هم غافل نمی‌مانیم.

برای ارائه اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام، همه روزه همراه شماییم:
تماس تلفنی و واتساپ:
09912785028
پاسخگویی با تلفن ثابت:
02188935583-5

و پاسخگویی در دایرکت اینستاگرام مکتب‌تهران

https://instagram.com/maktabetehran

 

برای شرکت در کارگاه فرم ثبت‌نام را دانلود و پرینت کرده و پس از پر کردن مشخصات تصویر فرم را برای واتزاپ واحد آموزش مکتب تهران (09912785028) ارسال کنید.

pdf-ico.png

دیدگاه شما

کارگاه آنلاین «سینما از نگاه درام» | «تحلیل ساختاری سینما»

وضعیت کارگاه: کارگاه‌های پیشین
رشته کارگاه: سینما
سال: ۱۳۹۹
شرح کارگاه

کارگاه آنلاین «سینما از نگاه درام» | «تحلیل ساختاری سینما»
علی جاویدان در مکتب‌تهران

تابستان ۱۳۹۹
دوره اول

هر هفته تماشای بخش‌های کوتاهی از یک فیلم،
به‌همراه بررسی ساختاری آن فیلم

پنج‌شنبه‌ها، ساعت ۱۷ تا ۱۸/۳۰
ده هفته
به‌صورت آنلاین

برنامه کلاس:
کلاس سینما، هر هفته به تحلیل ساختاری یک فیلم اختصاص دارد.
بررسی ساختاری فیلم‌ها، وجوه تازه‌ای از آن‌ها را آشکار می‌کند. کمک می‌کند تا به سمت نظام تحلیلیِ جامعی حرکت کنیم و ابزار تحلیلی‌مان برای مواجهه با سینما (و هنر) را ارتقا دهیم.
محور کار این کلاس، بررسی ساختار «روایی» فیلم‌هاست اما از توجه به سایر وجوه ساختاری فیلم‌ها هم غافل نمی‌مانیم.

برای ارائه اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام، همه روزه همراه شماییم:
تماس تلفنی و واتساپ:
09912785028

پاسخگویی با تلفن ثابت:
02188935583 -5

و پاسخگویی در دایرکت اینستاگرام مکتب‌تهران

https://instagram.com/maktabetehran

 

دیدگاه شما

کارگاه آنلاین «تحلیل نمایشنامه»

وضعیت کارگاه: کارگاه‌های پیشین
سال: ۱۴۰۱

بررسی و تحلیل سه نمایشنامه بلند از جلال تهرانی:

مکبث ۲۰۰۱
دراکولا
پاییز پادشاه.

سه‌شنبه‌ها، ساعت ۲۱/۳۰ تا ۲۳تحلیل نمایشنامه ۱۴۰۱
ده هفته
به‌صورت آنلاین
علی جاویدان در مکتب‌تهران.

پاسخگویی تلفنی، و در واتساپ و تلگرام، همه روزه:
09912785028

02188935583-5

در طول این کلاس، سه نمایشنامه از جلال تهرانی را از منظر وجوه ساختاری، مورد بررسی قرار می‌دهیم.

تلاش می‌کنیم به مبانی مشخص و فراگیری برای تحلیل ساختاری متون دراماتیک دست پیدا کنیم.

با بررسی این آثار به شناخت نقاطی از کارنامه‌ی کاری مولف‌شان نیز می‌رسیم.

 

کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام:
پاسخگویی تلفنی، و در واتساپ و تلگرام:
09912785028

02188935583-5

برای شرکت در کارگاه فرم ثبت‌نام را دانلود و پرینت کرده و پس از پر کردن مشخصات تصویر فرم را برای واتزاپ واحد آموزش مکتب تهران (09912785028) ارسال کنید.

pdf-ico.png

 

 

 

دیدگاه شما

فصل جدید کارگاه خوانش متون / زمستان ۱۴۰۰

وضعیت کارگاه: کارگاه‌های پیشین
رشته کارگاه: داستان‌نویسی
سال: ۱۴۰۰
شرح کارگاه

فصل جدید کارگاه خوانش متون / زمستان ۱۴۰۰
خوانش و تحلیل متون تئوریک در حوزه ادبیات دراماتیک
همراه با مطالعه‌ی بخش‌هایی از آن‌ها
علی جاویدان در مکتب‌تهران

◼️برنامه کارگاه:
در این کارگاه به سراغ منابع نظری مرتبط با تئاتر و ادبیات نمایشی می‌رویم؛ منابع اصلی و پایه‌ای.
تکه‌های کوتاهی از منابع را در کلاس می‌خوانیم.
یک هدف این است که با سوالاتِ پایه‌ایِ مرتبط با تئاتر، از دریچه‌ی منابع نظری مواجه شویم.
هدف دیگر، آشنایی و گسترش ارتباط با منابع نظری است.

◼️دوشنبه‌ها
ساعت نوزده تا بیست‌وسی
ده جلسه
به‌صورت آنلاین

 

برای ارائه اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام، همه روزه همراه شماییم:
تماس تلفنی و واتساپ:
09912785028
پاسخگویی با تلفن ثابت:
02188935583 -5
و پاسخگویی در دایرکت اینستاگرام مکتب‌تهران

https://instagram.com/maktabetehran

 

برای شرکت در کارگاه فرم ثبت‌نام را دانلود و پرینت کرده و پس از پر کردن مشخصات تصویر فرم را برای واتزاپ واحد آموزش مکتب تهران (09912785028) ارسال کنید.

pdf-ico.png

 

◼️توضیح بیشتر درباره برنامه این کارگاه آموزشی:

در کنار تقویت انگیزه‌های پژوهشی، بدنبال افزایش قدرت آنالیزمان نیز هستیم؛ قرارگرفتن در مسیر مطالعه‌ی نظام‌مند و ادامه‌دادن مسیر.

بررسی منابع نظری، این امکان را فراهم می‌کند تا با سوالات تازه‌تری مواجه شویم.
سوالات فعلی‌مان را نیز عمیق‌تر می‌کند و ژرفای تازه‌ای به آن‌ها می‌بخشد.
حوزه‌های تازه‌ای از جستجو در مقابل‌مان قرار می‌گیرد، که ممکن است قبلا از علاقه‌مان به آن بخش‌ها خبردار نبوده باشیم. و این، قدرت تازه‌ای در پروسه‌ی تمرین و اجرا، و همین‌طور مواجهه با آثار هنری به ما می‌بخشد.

اولین منبع مورد بررسی در دوره‌ی تازه، رساله‌ی «ارغنون کوچک برای تئاتر» اثر برتولد برشت است.
به‌اقتضای مباحث این رساله، تعالیمی از ارسطو و افلاطون هم مطرح خواهد شد. در ادامه، سراغ منابع دیگر می‌رویم.

 

دیدگاه شما
پوستر کارگاه تمرکز و استمرار در نوشتن

- کارگاه - تمرکز و استمرار در نوشتن - ۱۳۹۸.۱۲.۰۹ -

وضعیت کارگاه: کارگاه‌های پیشین
رشته کارگاه: داستان‌نویسی
سال: ۱۳۹۸
شرح کارگاه

«آشنایی با موانع نوشتن - ۱۳۹۸.۰۵.۱۱»

«محمدحسن شهسواری»

۹ اسفندماه - ساعت ۱۲ تا ۱۶

مهلت ثبت‌نام: ۲۵ بهمن‌ماه

بسیارند کسانی که دارای استعداد و پشتکارند اما نمی‌توانند رمان، فیلمنامه و یا نمایشنامه‌ی خود را (به خصوص اگر روند نوشتنش بیش از سه چهار ماه طول بکشد) به پایان برسانند. یا اگر حتی به پایان می‌رسانند به آن عمق و کیفیتی که مد نظرشان بوده نمی‌رسند.

مشکل در این جا نبود تمرکز کافی است. تمرکز از یک سو موجب استمرار در کار می‌شود و از سوی دیگر این امکان را به وجود می‌آورد تا نویسنده در ژرفاهای عمیق‌تری از خلاقیت غور کند.

آن چه به اندازه‌ی خود تمرکز مهم است فهم مقصد آن است. در این کارگاه چهار ساعته ابتدا به مقصد تمرکز از منظر چهار دستگاه فکریِ فلسفی (اصل تذکر افلاطون) عرفانی (عالم هشتم و مقام تجلی)، روانکاوری (ناخودآگاه فردی و جمعی) و نورولوژی (آشتی با نیم‌کره‌ی غیرقالب مغز) آشنا می‌شویم.

سپس با چهار شیوه‌ی زیست متمرکز (زاهدان، سلحشوران، دبیران و عرفا) آشنا می‌شویم و در ادامه برنامه‌ریزی روزانه‌ی هر کدام را برمی‌رسیم و اشاره‌های هرچند کوتاه به ورزش و تغذیه‌‌ی مناسب هم می‌کنیم.

در انتها نیز به مبحث بسیار مهم «پسماند فکری» می‌پردازیم که مهمترین عامل عدم تمرکز است. در همین مسیر با صفات و شرایطی همچون حسادت، عدم اعتماد به نفس، انتخاب همنشین‌های نامناسب، و جدی نگرفتن بخت و اقبال در موفقیت و ... آشنا خواهیم شد که خود از عوامل مهم پسماند فکری هستند.

 

۰۲۱-۸۸۹۳۵۵۸۳
۰۹۹۱-۲۷۸۵۰۲۸

 
دیدگاه شما

کارگاه درام‌نویسی، و کارگاه کارگردانی تئاتر مکتب‌تهران | جلال تهرانی

وضعیت کارگاه: کارگاه‌های پیشین
رشته کارگاه: درام‌نویسی, کارگردانی
سال: ۱۴۰۱
شرح کارگاه

کارگاه درام‌نویسی: آنلاین
کارگاه کارگردانی: آنلاین و حضوری

ثبت‌نام دوره‌ی تازه‌ی این کارگاه‌ها _ زمستان ۱۴۰۰_ ادامه دارد.
دو دوره از این کارگاه‌ها نیز به ترتیب در مهرماه و آذرماه ۱۴۰۰ آغاز شدند.

هنرجویان «دوره‌های کارگردانی»، با کارگردانی یک تئاتر در یازدهمین فستیوال مکتب‌تهران روی صحنه می‌روند. (سال ۱۴۰۱) تئاترهای برگزیده در سالن مکتب‌تهران اجرای عمومی خواهند داشت.

هنرجویان «کارگاه درام‌نویسی» با متن‌های پایان‌دوره در فستیوال مکتب‌تهران حضور و رقابت دارند.

برای ثبت‌نام و ارائه‌ی اطلاعات بیشتر، همه روزه همراه شما هستیم:
پاسخگویی تلفنی و واتساپ:
09912785028

تلفن ثابت، از ساعت یازده تا بیست‌ویک:
02188935583-5

و پاسخگویی در دایرکت اینستاگرام مکتب‌تهران:

https://instagram.com/maktabetehran

 

 برای شرکت در کارگاه فرم ثبت‌نام را دانلود و پرینت کرده و پس از پر کردن مشخصات تصویر فرم را برای واتزاپ واحد آموزش مکتب تهران (09912785028) ارسال کنید.

pdf-ico.png

 

 

دیدگاه شما

کارگاه آنلاین «درک و دریافت تصویر»

وضعیت کارگاه: کارگاه‌های پیشین
رشته کارگاه: گرافیک
شرح کارگاه

WhatsApp Image 2021 09 02 at 06.52.02مازیار تهرانی

دوره اول
سال ۱۴۰۰

ده جلسه‌ی دو ساعته.
به‌صورت آنلاین.

«درک و دریافت تصویر»، کارگاهی‌ست برای همه‌ی کسانی‌که در شاخه‌های مختلف هنر یا امور خلاقه فعالیت دارند؛ علاقمندانی که در زندگی‌شان با تصویر سر و کار دارند.

پاسخگویی به سوالات و ثبت‌نام:
09912785028
و پاسخگویی در واتساپ با همین شماره

02188935583 - 5
پاسخگویی به تلفن ثابت از ساعت سه بعدازظهر تا نه شب

 

دیدگاه شما
پوستر کارگاه آزاد سوم مکتب تهران

- کارگاه - آزاد - هجدهمین - زمستان ۱۳۹۸ -

وضعیت کارگاه: کارگاه‌های پیشین
رشته کارگاه: تئاتر, درام‌نویسی, بازیگری, سینما, فلسفه, داستان‌نویسی
سال: ۱۳۹۸
شرح کارگاه

«هجدهمین دوره‌ی کارگاه‌های آزاد مکتب‌تهران - زمستان ۱۳۹۸»

| جلال تهرانی کارگردانی، درام‌نویسی |

کلاس درام‌نویسی ده جلسه‌ی دوساعته با «جلال تهرانی» خواهد بود. ده جلسه‌ی دیگر هم با دستیار ایشان «علی جاویدان»، جهت مرور مطالب کلاس و تمرینات برگزار خواهد شد.

| کارگاه‎های آزاد مکتب‎تهران بدون انسجام موضوعی و بدون پیوند با کارگاه‌های دیگر به شکل مستقل برگزار می‌شوند. این کارگاه‌ها برای کارگاه‌های متمرکز، که شرح آن در جای خودش آمده، کار مقدمات را می‌کنند.

هنرجویان مکتب‎تهران در کارگاه‌های آزاد برای حضور در کارگاه‌های متمرکز آماده می‌شوند و مهارت‌های لازم را به دست می‌آورند. |

مهلت ثبت‌نام تا ۳۰ آذر

برای اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام، لطفاً با بخش آموزش مکتب‌تهران تماس بگیرید:

۰۲۱-۸۸۹۳۵۵۸۳
۰۹۹۱-۲۷۸۵۰۲۸

 

گالری

دیدگاه شما

فصل جدید کارگاه «تحلیل نمایشنامه» / زمستان ۱۴۰۰

وضعیت کارگاه: کارگاه‌های پیشین
سال: ۱۴۰۰

▪️ فصل جدید کارگاه «تحلیل نمایشنامه» / زمستان ۱۴۰۰
علی جاویدان در مکتب‌تهران
پنج‌شنبه‌ها | به‌صورت آنلاین

◼️در دو کلاس مجزا:
▪️بررسی ساختاری پنج نمایشنامه کوتاه از جلال تهرانی / پنج‌شنبه‌ها ساعت شانزده تا هفده‌وسی

▪️بررسی ساختاری سه نمایشنامه بلند از جلال تهرانی/ پنج‌شنبه‌ها ساعت هجده‌وسی تا بیست

◼️برنامه کلاس:
در طول این کلاس، نمایشنامه‌هایی از جلال تهرانی را با هم می‌خوانیم و از منظر وجوه ساختاری، مورد بررسی قرار می‌دهیم:
پنج نمایشنامه کوتاه، کلاس اول:
رابطه‌ی علّی،
ممیز،
سرقت،
کم‌تر از نیم ساعت،
نقره‌ای
سه نمایشنامه بلند، کلاس دوم:
به صدای زمین گوش کن،
فصل شکار بادبادک‌ها،
دو دلقک و نصفی

تلاش می‌کنیم به مبانی مشخص و فراگیری برای تحلیل ساختاری متون دراماتیک دست پیدا کنیم.
با بررسی این آثار به شناخت نقاطی از کارنامه‌ی کاری مولف‌شان نیز می‌رسیم.

برای ارائه اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام، همه روزه همراه شماییم:
تماس تلفنی و واتساپ:
09912785028
پاسخگویی با تلفن ثابت:
02188935583 -5
و پاسخگویی در دایرکت اینستاگرام مکتب‌تهران

https://instagram.com/maktabetehran

 

.برای شرکت در کارگاه فرم ثبت‌نام را دانلود و پرینت کرده و پس از پر کردن مشخصات تصویر فرم را برای واتزاپ واحد آموزش مکتب تهران (09912785028) ارسال کنید.

pdf-ico.png

دیدگاه شما

کارگاه آنلاین «سینما از نگاه درام» | «تحلیل ساختاری سینما»

وضعیت کارگاه: کارگاه‌های پیشین
رشته کارگاه: سینما
سال: ۱۳۹۹
شرح کارگاه

کارگاه آنلاین «سینما از نگاه درام» | «تحلیل ساختاری سینما»
علی جاویدان در مکتب‌تهران

پاییز ۱۳۹۹
دوره دوم

هر هفته تماشای بخش‌های کوتاهی از یک فیلم،
به‌همراه بررسی ساختاری آن فیلم

پنج‌شنبه‌ها، ساعت ۱۷ تا ۱۸/۳۰
ده هفته
به‌صورت آنلاین

برنامه کلاس:
کلاس سینما، هر هفته به تحلیل ساختاری یک فیلم اختصاص دارد.
بررسی ساختاری فیلم‌ها، وجوه تازه‌ای از آن‌ها را آشکار می‌کند. کمک می‌کند تا به سمت نظام تحلیلیِ جامعی حرکت کنیم و ابزار تحلیلی‌مان برای مواجهه با سینما (و هنر) را ارتقا دهیم.
محور کار این کلاس، بررسی ساختار «روایی» فیلم‌هاست اما از توجه به سایر وجوه ساختاری فیلم‌ها هم غافل نمی‌مانیم.

برای ارائه اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام، همه روزه همراه شماییم:
تماس تلفنی و واتساپ:
09912785028

پاسخگویی با تلفن ثابت:
02188935583 -5

و پاسخگویی در دایرکت اینستاگرام مکتب‌تهران

https://instagram.com/maktabetehran

 

دیدگاه شما

- کارگاه - یوگا برای تئاتر - ۱۳۹۸ -

وضعیت کارگاه: کارگاه‌های پیشین
شرح کارگاه

«یوگا برای تئاتر - ۱۳۹۸»

«تارا سلیمانی» در مکتب‌تهران

- برای عموم و علاقه‌مندان -

آشتانگا یوگا سبکی بسیار پویاست. این سبک یوگا، قدرت، انعطاف‌پذیری، مقاومت و قوای روحی را تقویت می‌کند. در این سبک فرد زودتر ازهر سبک دیگری از یوگا قوی و منعطف خواهد شد و حجم ریه‌ها افزایش می‌یابد.

اشتانگا به بدن و ذهن یاد می‌دهد چگونه در عین قدرت، منعطف باشند. اعتماد به نفس، تمرکز و اگاهی را بر ذهن و بدن بالا می‌برد.

یوگا شناختی مستقیم و بی واسطه از ژرفای هستی خویش و هماهنگی با قوانین طبیعت است. فرد تسلطی همه‌جانبه بر قوای تن، احساسات و افکار خود پیدا می‌کند؛ و در نهایت می‌تواند خود را از حیطه تغییرات احساسی و نگرانیهای فکری فراتر برده، در عمق قلب خود قرار یابد. جایی که تلاطمات فکری و محیط خارجی قادر نیست تأثیری بر آن بگذارد.

 

برای اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام، لطفاً با بخش آموزش مکتب‌تهران تماس بگیرید:

۰۲۱-۸۸۹۳۵۵۸۳
۰۹۹۱-۲۷۸۵۰۲۸

 
گالری

 

دیدگاه شما