ورود

عضویت



«سه خواهر» در سالن تئاتر ملی

«سه خواهر» در سالن تئاتر ملی

اقتباس اینوا اِلیس از سه خواهر چخوف که در وبسایت تئاتر ملی پخش شد، در جریان جنگ داخلی نیجریه در سال ۱۹۶۷ اتفاق می افتد. در مرکز این نمایش، اولگا، ماشا و ایرینا هستند که اکنون در قالب لولو، نِه چوکوو و اودو حاضر شده اند و نمایش با جشن تولد آن ها شروع می شود.

به نقل از اَلِک سیِرز از تئاتر تایمز، لولو، با بازی سارا نایلز، تراژدی سیاسی خانواده و جامعه اش را درک کرده و حس فقدان او حضور قدرتمندی در اثر دارد؛ بازی ناتالی سیمپسون به نِه چوکوو اشتیاق شدید و غم توامان بخشیده و ریچل اوفوری در نقش خواهر کوچک تر امید و شوخ طبعی یافته. بازیگران مرد این اثر هم حضور پرقدرتی در نمایش دارند.

موضوعات نژادپرستی، طب سنتی و مردسالاری در این اثر به وضوح قابل مشاهده هستند. کارگردانی دقیق و شورانگیز نادیا فال در کنار طراحی صحنه ی زیبای کاترین لیندزی این اثر را به یادماندنی تر کرده است. با وجود طولانی و پیچیده بودن این نمایش، انتقاد تند آن نسبت به امپریالیسم بریتانیا به خوبی قابل مشاهده است و نابودی کامل یک سبک زندگی در اثر سرکوب استقلال بیافرا را نشان می دهد.

اَلِک سیرز معتقد است این اقتباسی بسیار بلندپروازانه است که زندگی و تعاریف جدیدی به یک اثر کلاسیک اروپایی بخشیده و ثابت کرده تغییر موقعیت می تواند معنای جدیدی به نمایشنامه هایی بدهد که گمان می کردیم به خوبی آن ها را می شناسیم.

درباره نویسنده

مریم امیری

مریم امیری

۲۷ ساله، هنرجوی تئاتر، مترجم و خبرنگار افتخاری مکتب تهران