ورود

عضویت



نوستالژیک بودن یک تئاتر ایرانی برای سفیر ژاپن

نوستالژیک بودن یک تئاتر ایرانی برای سفیر ژاپن

 

 

سفیر ژاپن بعد از تماشای آخرین تئاتر مساوات، این اجرا را اثری نوستالژیک برای تماشاگران ژاپنی معرفی کرد.

به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر؛ شامگاه یکشنبه بیست و سوم مرداد ماه، نمایش «شکوفه‌های گیلاس» به نویسندگی و کارگردانی سید محمد مساوات، میزبان آیکاواکازوتوشی، سفیر ژاپن در ایران، بود.

آیکواکازوتوشی از تقلید ماهرانه حرکات نینگیو جوروری تمجید کرد و گفت: «اجرای صدای یک حشره به نام «سیکادا» به همراه «شامیسن» از سازهای سنتی کشور ژاپن و دیگر صداهایی که برای ژاپنی‌ها حس نوستالژی دارد، از دیگر نکات جالب‌توجه تئاتر «شکوفه‌های گیلاس» بود.»

سفیر ژاپن در بخش دیگری از این دیدار از بازیگران نمایش درباره نحوه یادگیری حرکات خاص «نینگیو جوروری» پرسش‌هایی را مطرح کرد که بازیگران در پاسخ، به تماشای چندباره ویدئوهای مختلف در این زمینه و تمرین‌های فراوانی که کارگردان برای آن‌ها در نظر گرفته بود، اشاره کردند.

نمایش «شکوفه‌های گیلاس» به نویسندگی و کارگردانی سیدمحمد مساوات و بازی رومینا مومنی و حامد رسولی تا جمعه بیست و هشتم مرداد ماه ساعت 20 در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است.

 

درباره نویسنده

maktab

maktab

تحریریه خبری سایت مکتب تهران در تابستان سال ۱۴۰۱ با هدف بازتاب اخبار تئاتر ایران و جهان شکل گرفت. اعضای اولیه این تحریریه از هنرجوهای مکتب تهران تشکیل شده است. در این بخش بازتاب اخبار خارجی را مریم امیری و علیرضا اسحاق حسینی بر عهده دارند و ریحانه لطفی اخبار داخلی را پوشش می‌دهد.