ورود

عضویت



برگزاری دوره‌ی جامع تئاتر در مکتب‌تهران

مکتب‌تهران، دوره‌ی جامع آموزشی تئاتر را برگزار می‌کند. این دوره، شامل کارگاه‌های به‌هم‌پیوسته‌ی آنلاین و حضوری، ویژه‌ی مباحث تئوریک در حوزه‌ی بازیگری، درام‌نویسی و کارگردانیِ تئاتر است.
 
مدت این دوره از کارگاه‌ها، نه ماه خواهد بود. در بخش فعلی، مباحث تئوریک به‌صورت آنلاین ارائه می‌شوند. کلاس‌ها و تمرینات حضوری نیز پس از برقراری شرایط عادی از نظر سلامت عمومی برگزار خواهد شد.
این دوره‌ی نه ماهه، حداقل تا دو دوره ادامه می‌یابد.
 
بخشی از مباحثی که در طول دوره ارائه می‌شوند:
 
در بخش بازیگری، مباحث تئوریک در حوزه‌ی شناخت تئاتر به مثابه یک هنر، بررسی آثار نمایشنامه‌نویسان برجسته و موضوعات اولیه در حوزه‌ی فرم و ساختمان تئاتر ارائه می‌شود. در ادامه، دیدگاه‌های تئوریک به بازیگری شامل متد، سیستم و مکاتب بازیگری مورد بررسی قرار می‌گیرد.
در بخش کارگردانی، هنرجویان جستجویی در مفاهیم پایه‌ای تئاتر خواهند داشت. جستجویی که بستر ماجراجویی‌های عملی آن‌ها خواهد بود. مباحث پایه‌ای کارگردانیِ تئاتر، از مرحله‌ی انتخاب متن برای اجرا مورد بررسی و کاوش گروهی قرار می‌گیرد.
و بخش درام‌نویسی از تمرینات پایه‌ای برای نوشتن آغاز می‌شود. هنر، خلاقیت هنری، و در ادامه، ویژگی‌های بیان دراماتیک و تکنیک‌های پایه به‌صورت کارگاهی تمرین و بررسی می‌شوند.
 
برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با واحد آموزش مکتب‌تهران تماس بگیرید:
09912785028
همین‌طور با مراجعه به بخش‌های مختلف همین سایت، می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره‌ی فعالیت‌های آموزشی مجموعه کسب کنید.