ورود

عضویت



وضعیت کارگاه: کارگاه‌های پیشین
رشته کارگاه: تئاتر, درام‌نویسی, کارگردانی, بازیگری, هنرهای تجسمی, گرافیک, فلسفه
سال: ۱۳۹۰
شرح کارگاه

«اولین دوره‎ی کارگاه‎های متمرکز مکتب‎تهران - تابستان۱۳۹۰»

دوره‌ی اول کارگاه‌های متمرکز مکتب‌تهران زیر نظر جلال تهرانی، از اول مردادماه ۱۳۹۰ آغاز می‌شود.

سعید اسدی | تخیل | ۶ ساعت

حمید پورآذری | بداهه | ۱۵ ساعت

امیر تمدن | مقدمه‌ای بر آموزه‌های تئاتر فیزیکال | ۱۲ ساعت

جلال تهرانی | حریم تماشاگر در تئاتر مواجهه | ۳ ساعت

روزبه حسینی | قصه؛ شعر؛ نمایش‌نامه | ۱۲ ساعت .

اصغر دشتی | میزانسن به‌مثابه‌ی اندیشه و عمل | ۳۰ ساعت

پیام دهکردی | رابطه‌ی کلام با عواطف، حالت و حرکت | ۱۲ ساعت

محمد رضایی‌راد | دیالوگ-موقعیت نمایش_ریتم | ۱۵ ساعت

آرش(علی) فلاحت‌پیشه | تمرکز؛ باور | ۶ ساعت

احسان فلاحت‌پیشه | عبور منطقی از واقعیت | ۶ ساعت

امیر قنبری، مازیار تهرانی | تصویر بدن و تصویرسازی | ۹ ساعت

رضا کوچک‌زاده | شیوه‌های فنی خوانش نمایش‌نامه | ۳۰ ساعت

حسین کیانی | از ایده تا پی‌رنگ | ۱۰ ساعت | از پی‌رنگ تا نمایش‌نامه | ۱۰ ساعت | از نمایش‌نامه تا اجرا | ۱۰ ساعت

پیوند معراجی | طنین (بهداشت صدا) | ۶ ساعت

محمدصادق ملکی | چشم سوم | ۹ ساعت | تقسیم انرژی | ۹ ساعت

حسین مهکام | نسبت زاویه‌ی دید با روایت | ۱۵ ساعت

فرهاد مهندس‌پور | تماشا (چگونه دیدن) | ۶ ساعت

 

- یادداشت «جلال تهرانی» برای شروع کارگاه‌های متمرکز تئاتر در مکتب‌تهران - ۱۳۹۰.۰۲.۳۱ -

 

کارگاه‌های متمرکز مکتب‌تهران، در مقایسه با کارگاه‌های آزاد مکتب‌تهران، در بازه‌های زمانی طولانی‌تر ـ معمولاً شش ماه ـ و به‌شکل فشرده‌تر برگزار می‌شوند.

تمرکز در این دوره‌ها دو شکل کلی دارد:

ـ اول این‌که هر دوره یک محور موضوعی دارد مانند میزانسن یا شخصیت یا تئاتر مدرن یا ...

در طی این دوره‌ها مسترکلاس‌ها و کارگاه‌های فرعی و رویدادهای دیگری حول محور موضوعی برای هنرجویان طراحی می‌شود و هنرجویان در پایان دوره از زوایای مختلف با موضوع محوری ـ مثلاً میزانسن ـ آشناتر می‌شوند. به عنوان مثال میزانسن در معماری،‌ میزانسن در هنرهای تجسمی،‌ میزانسن در شهر، میزانسن در سینما و ... مسترکلاس‌هایی هستند که متخصصین صاحب‌نام هر رشته در این کارگاه‌های متمرکز برگزار می‌کنند.

ـ دوم این‌که در این‌ دوره‌ها، هنرجویان کارگردانی و بازیگری و ... زیر نظر مربیان ثابت خود، تئاتر‌هایی را برای اجرا آماده می‌کنند. این پروژها در پایان دوره، در اختتامیه‌ای که غالبا ده روزی به طول می‌انجامد با هم به رقابت می‌پردازند و توسط خود هنرجویان و مهمانان کارگاه متمرکز ارزیابی می‌شوند. این تئاترها قابلیت اجرای عمومی در فضاهای حرفه‌ای را نیز دارند.

ـ سوم این‌که در این همایش هنرجویان به شکل کاملاً متمرکز روزهای زیادی از هفته را درگیر کار تئاتر هستند. اعم از شرکت در کلاس‌ها و کارگاه‌ها و جلسات تمرین و مشاوره‌ها و غیره.

 

گالری

 

دیدگاه شما

دیدگاه‌ها (0)

هیچ دیدگاهی وجود ندارد

دیدگاه خود را اضافه کنید.

  1. ارسال دیدگاه‌ بعنوان یک مهمان
    ثبت‌نام یا ورود به حساب کاربری.
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید